FAQ

Waarom zou ik kiezen voor een lidmaatschap van de Nationale Caravanpas?

U zou het misschien niet denken, maar veel kampeerders krijgen tijdens een weekendje weg of vakantie te maken met pech aan de caravan, camper of vouwwagen. Om dit op te lossen bent u vaak veel tijd kwijt. U bent of zelf aan het sleutelen of u moet met uw caravan naar een dealer in de buurt rijden om de schade te laten repareren. Van zorgeloos vakantie vieren is dan geen sprake meer.
Als u lid bent van de Nationale Caravanpas bent u met één telefoontje of melding via de gratis app van al uw zorgen af. Wij lossen de problemen binnen 24 uur en door het hele land op locatie op, en u kunt zorgeloos verder met genieten van uw weekendje weg of vakantie met uw gezin.

Nationale Caravanpas - FAQ

Voor welke problemen kan ik de Nationale Caravanpas inschakelen?

U kunt de Nationale Caravanpas inschakelen voor:

  • Interieurreparaties zoals: koelkast, kranen, boilers, elektra, gas, water, etc.
  • Carrosserie reparaties zoals: lekkage, raamschade, dakluiken, etc.
  • Noodreparaties bij stormschade, aanrijdingen, etc.
  • Mover reparaties.
  • Noodreparaties aan luifels of voortenten en indien gewenst vernieuwen.
  • Onderstel reparaties, uitdraaisteunen, koppeling, etc.

Is de Nationale Caravanpas een verzekering?

De Nationale Caravanpas is een lidmaatschap en dus geen verzekering. Wij dekken namelijk geen schade maar bieden alleen hulp op locatie tegen een vaste prijs.

Echter bieden wij wel, in samenwerking met een van onze partners een caravanverzekering aan.

Ik ga meestal Europa in. Heb ik dan ook iets aan de Nationale Caravanpas?

Op dit moment is er nog geen dekking in Europa maar hier wordt hard aan gewerkt! Houd onze site in de gaten!

Wat is SOS dekking?

Waarvoor geldt deze dekking?

U bent verzekerd van hulpverlening voor uw caravan als:

  • U niet verder kunt na pech, diefstal of een ongeval met uw caravan of auto en caravancombinatie.
  • De bestuurder van uw caravan of auto en caravancombinatie uitvalt door ziekte, letsel of overlijden.

SOS International verzorgt deze hulp.

Wat doet deze hulpverlening?

  • Berging, bewaking, stalling en transport van uw caravan, inboedel en bagage.
  • De verzending van noodzakelijke onderdelen voor het repareren van uw caravan.
  • Invoer of vernietiging van uw caravan als uw caravan in het buitenland moet worden achtergelaten.
  • Vervangend verblijf, als uw caravan tijdens de vakantie uitvalt of niet meer gebruikt kan worden.
  • Repatriëring van uw caravan, inboedel en bagage naar een adres in Nederland.

Wat krijgt u vergoed?

  • De kosten voor hulpverlening tot maximaal €100.000,- per gebeurtenis.
  • Kosten die niet in overleg met de verzekeraar zijn gemaakt op basis van de kosten die de verzekeraar gemaakt zou hebben als die de hulp wel had geregeld.
  • 100% van de telefoonkosten om de pechhulplijn te bereiken, overige telefoonkosten die verband houden met de schade, tot maximaal €100,-.
  • Maximaal €1000,- per gebeurtenis voor extra kosten voor berging, bewaking, opruiming en transport van uw caravan naar het dichtstbijzijnde herstelbedrijf.

Waar is de dekking geldig?

Het hele jaar geldig in:

  • Nederland
  • België
  • Luxemburg
  • Duitsland binnen een straal van 100 km van de Nederlandse grens.

Verder hebt u voor zes maanden aaneengesloten per jaar dekking in:

  • De rest van Duitsland
  • Alle andere landen van Europa
  • De Azoren
  • De Canarische Eilanden en Madeira
  • In de Aziatische en Afrikaanse landen die grenzen aan de Middellandse Zee

Wanneer hebt u geen recht op dekking?

U hebt geen recht op hulp als de caravan of het trekkende voertuig is uitgevallen als gevolg van:

  • Slecht of onvoldoende onderhoud.
  • Te zware belading.

Daarnaast is er ook geen dekking voor repatriëring van het trekkende voertuig naar Nederland.

Wat krijgt u niet vergoed?

  • De kosten van derden, die uit de hulpverlening voortvloeien.
  • De kosten van eventuele reparatie.
  • De kosten van vervangende onderdelen.

Maar ik ben al lid van de ANWB…

De ANWB en andere pechhulporganisaties helpen u alleen als u onderweg bent en dus niet als uw caravan stil staat op een camping. Als lid van de Nationale Caravanpas wordt u zowel geholpen als u in de problemen komt tijdens het kamperen en onderweg. U hoeft u dus geen zorgen te maken op vakantie. We zijn 24 uur per dag bereikbaar en doen onze reparaties op locatie door het hele land.


Staat uw vraag hier niet tussen?

Hebt u nog andere vragen die niet vermeld staan onder de meest gestelde vragen of hebt u ergens nog verdere uitleg over nodig? Klik dan op onderstaande button en stel de vraag rechtstreeks aan ons.

Contactformulier